Σάββατο, 03. Σεπτεμβρίου 2011
 

Αρχείο ειδήσεων...

Η εφημερίδα μας....

 

Επίκαιρα Θέματα:

Η κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου στη δυτική Ελλάδα

 


 

Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί αναδημοσίευση μεγάλου αποσπάσματος από ρεπορτάζ του Αχ. Χεμίκογλου δημοσιευμένο στην έγκριτη καθημερινή εφημερίδα "Το Βήμα" των Αθηνών της 16-4-2010  (http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=1&artId=298780&dt=16/04/2010). Τη δημοσίευση μας έθεσε υπ όψη ο Όμιλος Φίλων του Σιδηροδρόμου Δ. Ελλάδος "Χ. Τρικούπης" (e-mail: ofstrikoupis@gmail.com) και έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον για όσους παρακολουθούν την εξέλιξη της υπόθεσης, μιας εξέλιξης που σηματοδοτείται από παλινωδίες και σπατάλες του Ελληνικού Δημοσίου. 

"Το τρένο που δεν σφύριξε ποτέ

Το Δημόσιο δαπάνησε 13 εκατ. ευρώ για τη γραμμή της Δυτικής Στερεάς και μετά την έκλεισε!

................... Στις ράγες τους μετακινήθηκαν χιλιάδες άνθρωποι για πολλές δεκαετίες. Το τέλος τους ήρθε με τη δικτατορία και γλίτωσαν το ξήλωμα χάρη στην κινητοποίηση κάποιων ρομαντικών της εποχής. Η πολιτεία αποφάσισε δις (!) την ανακατασκευή τους, η οποία πληρώθηκε αδρά, αντί 13 εκατ. ευρώ. Και όμως οι πάλαι ποτέ σιδηρόδρομοι της Βορειοδυτικής Ελλάδας, δηλαδή η σιδηροδρομική γραμμή της Αιτωλοακαρνανίας, έχουν αφεθεί να σκουριάζουν, αφού ουδέποτε τελικώς ετέθησαν σε λειτουργία. Η γραμμή λειτούργησε ακατάπαυστα επί 80 έτη, από το 1890 ως το 1970, όταν η δικτατορία των συνταγματαρχών αποφάσισε την παύση της λειτουργίας της. Τη δεκαετία του 1980 αποπειράθηκε εκ μέρους του ΟΣΕ το οριστικό ξήλωμα της γραμμής, όμως η κινητοποίηση των φίλων του σιδηροδρόμου ακύρωσε την προσπάθεια. Χρειάστηκε να φτάσει το 1997 για να δημοπρατηθεί η ανακατασκευή της γραμμής αντί 2 δισ. δραχμών- εκ των οποίων τελικά δαπανήθηκε το ένα. Η παλιά επιδομή ξηλώθηκε, ήρθαν νέα υλικά, στήθηκαν εργοτάξια και ξεκίνησε η δουλειά, όμως την επόμενη χρονιά η τότε διοίκηση του οργανισμού περιέκοψε το ήμισυ του προϋπολογισμού και τελικώς το έργο εγκαταλείφθηκε.

Το 2002 ο τότε υπουργός Μεταφορών κ. Χρ. Βερελής εξήγγειλε την ολοκλήρωση του έργου- συνολικού κόστους 10,3 εκατ. ευρώ -, το οποίο ολοκληρώθηκε, και μάλιστα ένα Rail Βus συναρμολογήθηκε πάνω στη γραμμή, παραμένοντας στον σταθμό του Αιτωλικού. Τα δοκιμαστικά δρομολόγια έγιναν, όλα έβαιναν καλώς και οι κάτοικοι της περιοχής πίστεψαν πραγματικά ότι θα έχουν ξανά τρένο. Αποκορύφωμα όλης αυτής της απόπειρας ήταν η ένταξη του δυτικού σιδηροδρομικού άξονα στα Διευρωπαϊκά Μεταφορικά Δίκτυα, καθώς το εν λόγω τμήμα θα αποτελούσε τη βάση για να φτάσει το τρένο στα Γιάννινα, την Κοζάνη και την Ηγουμενίτσα και να συνδεθεί με το υπόλοιπο ευρωπαϊκό δίκτυο. Για λόγους που ουδέποτε εξηγήθηκαν από την παρελθούσα κυβέρνηση της ΝΔ, το τρένο δεν λειτούργησε ποτέ, καθώς το Rail Βus με το πρόσχημα της συντήρησης μεταφέρθηκε στην Πελοπόννησο, όπου και φυλάσσεται. Συνεργάτες του πρώτου υπουργού Μεταφορών της ΝΔ κ. Μ. Λιάπη υποστηρίζουν ότι, όταν παρέδωσαν το υπουργείο, η γραμμή ήταν έτοιμη να λειτουργήσει, ενώ ο επόμενος υπουργός κ. Κ. Χατζηδάκης αποκαλύπτει ότι κανένας δεν μου έθεσε ποτέ αυτό το ζήτημα. Επί των ημερών του κ. Ευρ. Στυλιανίδη οι προτεραιότητες του υπουργείου ήταν τελείως διαφορετικές.

Ένα κομμάτι της υποδομής όπως τα Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων απομακρύνθηκαν από τον ΟΣΕ με τη δικαιολογία της φύλαξής τους από κλοπή. Σε άλλα σημεία, τμήματα της γραμμής έχουν ασφαλτοστρωθεί, ενώ αλλού έχουν απομακρυνθεί τα σκύρα. Σημειωτέον ότι μια επέκταση της γραμμής φιλοδοξούσε να συνδέσει τη ΝΑΒΙΠΕ του Αστακού με το κυρίως σιδηροδρομικό δίκτυο. ..................................."

 

 

 

 

 

Index....

Πανεπιστήμιο Αγρινίου και Μέση εκπαίδευση

Η αγροτική βιολογική παραγωγή στη Ρούμελη

Ο Δεκέμβριος του 2008 στο Αγρίνιο
Το Αρχοντικό Σωχωρίτη
Για ένα σύγχρονο Πολυχρηστικό και Διαχρονικό Μουσειακό Χώρο στο Αγρίνιο
Οι αρχαιότητες της Αιτωλοακαρνανίας
Οι σπάνιες αγελάδες της Αιτωλοακαρνανίας
Εκτροπή Αχελώου. Θέσεις και αντιθέσεις
Το Οδύσσειο θέατρο της Ποταμούλας
Μαθητικό καθηκοντολόγιο στο Γυμνάσιο Αρρένων Αγρινίου
Αγωνία για το μέλλον της επαρχίας Ξηρομέρου
Πανεπιστημιακές σχολές Αγρινίου
Χαλκούνια το Πάσχα στο Αγρίνιο
Η Ιονία οδός
Το πλατυγιάλι
Ο παλαιός Άγιος Χριστόφορος πνίγεται
Οι Τσιγγάνοι του Αγρινίου
Χαλκούνια στην Παραβόλα
Εφετείο στο Αγρίνιο
Οι απόψεις του υποψηφίου δημάρχου Παύλου Μοσχολιού..
Οι απόψεις του υποψηφίου δημάρχου Ν. Ρούσση....
Οι απόψεις του υποψηφίου δημάρχου Β. Νικάκη..
Οι απόψεις του υποψηφίου δημάρχου Νικολόπουλου...
Οι απόψεις του υποψηφίου δημάρχου Σωκ. Ζαραβίνα...
Η κτηνοτροφία και η τυροκομία στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας
Συνέντευξη τύπου των Νομαρχών Αιτωλοακαρνανίας Πρέβεζας και Λευκάδος για το οδικό δίκτυο
O  δυτικός σιδηροδρομικός άξονας
Η νέα διοικητική μεταρρύθμιση και η Αιτωλοακαρνανία
Τα ρινοδέλφινα του Αμβρακικού   
Ιστορικό και Αρχαιολογικό περίγραμμα του νομού Αιτωλοακαρνανίας

Η νέα διοικητική μεταρρύθμιση και η Αιτωλοακαρνανία
 Η καλλιέργεια του φυτού Στέβια, ένα βιβλίο του Παύλου Καπόγλου
Ο δυτικός άξονας και η Αιτωλοακαρνανία

Επιμελητήριο: Όχι στη περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος

 

Νέα Εποχή 2006 

Πρώτη σελίδα | Μνήμες | Εικόνες | Αξιοθέατα | Γειτονιές