Ενας νέος οδικός άξονας, η Ιονία Οδός, με συνολικό μήκος 460 χιλιόμετρα, με 20 ανισόπεδους κόμβους και σήραγγες συνολικού μήκους 5 χιλιομέτρων, φιλοδοξεί να βγάλει από τη σημερινή απoμόνωση τη Δυτική Ελλάδα, σε συνδυασμό με δύο άλλα μεγάλα έργα: Τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου, καθώς και την υποθαλάσσια σύνδεση Ακτίου-Πρέβεζας.
Ο νέος αυτός αυτοκινητόδρομος θα συνδέσει τις πόλεις Καλαμάτα, Πύργο, Πάτρα, Ρίο, Αντίρριο, Αγρίνιο, Άρτα και Γιάννενα, φθάνοντας ως την Κακαβιά, στα ελληνοαλβανικά σύνορα. Το κόστος της παρέμβασης υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το ένα τρισεκατομμύριο δραχμές, που θα διασφαλιστεί κυρίως από ιδιωτικά κεφάλαια. Σήμερα ο ταξιδιώτης, που αφήνει πίσω του το Ρίο, είτε κινείται προς βορρά είτε προς νότο, μπαίνει σε πραγματική περιπέτεια και -κυριολεκτικά- παίζει τη ζωή του «κορόνα-γράμματα». Στα πιο πολλά σημεία του ο δρόμος είναι στενός, ενώ η ελεύθερη πρόσβαση των αγροτικών αυτοκινήτων από τους γύρω οικισμούς είναι συνηθισμένο φαινόμενο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Όταν τα έργα θα τελειώσουν, οι οδηγοί θα μπορούν να κινούνται με ταχύτητα 120 χιλιομέτρων και να διανύουν την απόσταση από το Αντίρριο ως την Κακαβιά μέσα σε 2 ώρες και 10 λεπτά. Λιγότερες από δύο ώρες θα αρκούν για την απόσταση από την Πάτρα ως την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας.ΕυρωέγκρισηΗ Ευρωπαϊκή Ενωση έχει δώσει τη συγκατάθεσή της να κατασκευαστούν τα κομμάτια του βασικού εθνικού δικτύου που υπολείπονται, με παραχώρηση της εκμετάλλευσης των διοδίων σε ιδιώτες, για συγκεκριμένο χρόνο. Παράλληλα έγινε και η σχετική δημοσίευση της περίληψης στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ξεκίνησαν οι διαδικασίες για το πρώτο βήμα, που είναι η πρόσληψη των χρηματοπιστωτικών και τεχνικών συμβούλων. Πριν από λίγες ημέρες προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τα έργα, που θα γίνει σε δύο φάσεις. Η προεπιλογή των ομίλων υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους και στη συνέχεια οι οριστικές προσφορές θα υποβληθούν ώς το τέλος του 2002, οπότε και θα αναδειχθούν οι ανάδοχοι όμιλοι. Οι σχετικές συμβάσεις θα εγκριθούν από τη Βουλή. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει έναρξη των έργων μέσα στο 2003 και σταδιακή ολοκλήρωσή τους μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Σε αυτό το χρονικό διάστημα τα έτοιμα τμήματα θα παραδίδονται σε χρήση.Ο νέος οδικός άξονας χωρίστηκε σε δύο τμήματα:* Βόρειο τμήμα, από Αντίρριο έως Κακαβιά.* Νότιο τμήμα, το οποίο θα προωθηθεί με δύο ξεχωριστά προγράμματα. Ηδη το τμήμα από την Πάτρα ώς τον Πύργο είχε περιληφθεί στο πρόγραμμα για την ανακατασκευή του εθνικού δρόμου Κορίνθου - Πατρών - Πύργου - Τσακώνας, που δημοπρατήθηκε πρόσφατα και θα γίνει με παραχώρηση. Το υπόλοιπο κομμάτι, από τον Πύργο ώς την Καλαμάτα, θα παραμείνει ως έχει με μικρές βελτιώσεις, δεδομένου ότι η Μεσσηνία θα εξυπηρετείται και από τον άξονα Κορίνθου-Τριπόλεως.Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο βόρειο τμήμα, από το Αντίρριο ώς την Κακαβιά, που έχει μήκος 262 χιλιόμετρα. Σε αυτό το κομμάτι θα υλοποιηθούν οι παρακάμψεις του Αγρινίου (34,4 χιλιόμετρα), της Αρτας και της Φιλιππιάδας (23 χιλιόμετρα). Και στις τρεις περιπτώσεις έχουν ξεκινήσει τα πρώτα έργα, ενώ προγραμματίζεται η δημοπράτηση και των υπόλοιπων τμημάτων των παρακάμψεων, ώστε τα νέα τμήματα του δρόμου να δοθούν στην κυκλοφορία ώς τα τέλη του 2002.ΣήραγγεςΑπό την ειδική υπηρεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ είχαν ξεκινήσει οι μελέτες για το οδικό δίκτυο, οι οποίες προβλέπουν την κατασκευή σηράγγων σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου. Η μεγαλύτερη προβλέπεται να κατασκευαστεί κοντά στην Κλόκοβα, στην Παλιοβούνα αμέσως μετά το Αντίρριο, που θεωρείται το πιο δύσκολο σημείο του έργου. Μικρότερες σήραγγες προβλέπονται σε άλλα σημεία του δρόμου, κυρίως σε περιοχές που εκτιμάται ότι θα έχουν αρχαιολογικά ευρήματα.Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι δεν είναι ιδιαίτερα υψηλοί στο οδικό αυτό δίκτυο και γίνονται ακόμα μικρότεροι μετά την Αμφιλοχία. Η μείωση γίνεται ακόμη πιο αισθητή μετά τα Γιάννενα. Με αυτό το δεδομένο, οι σχεδιασμοί προβλέπουν κλειστό αυτοκινητόδρομο (σ.σ. αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει πρόσβαση μόνον μέσα από τους ανισόπεδους κόμβους) με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και εσωτερική νησίδα ασφαλείας, πλάτους 14 μέτρων. Μετά την Αμφιλοχία οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι αρκεί μία λωρίδα ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση λωρίδα μικρότερου πλάτους. Στις μεγάλες παρεμβάσεις, που θα αλλάξουν την εικόνα της Δυτικής Ελλάδας, περιλαμβάνονται οι οδικές συνδέσεις με το σημερινό αλλά και το νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Ο δρόμος προς το λιμάνι προβλέπεται να είναι έτοιμος μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2001. Ένα χρόνο αργότερα θα παραδοθεί και το νέο λιμάνι, το οποίο θα διασφαλίζει 12 θέσεις πρυμνοδέτησης και θα μπορεί να εξυπηρετεί ταυτόχρονα 7 πλοία. Ο τερματικός του σταθμός, από τους πιο σύγχρονους της χώρα μας, θα μπορεί να εξυπηρετεί 1.600 άτομα την ώρα.
ΘΕΜΑΤΑ & ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Χρόνια προβλήματα, επίκαιρα θέματα, αλλά και διαχρονικά χαρακτηριστικά της ζωής του Αγρινίου και της περιοχής ...
Οι ιχθυοκαλλιέργειες στην Αιτωλοακαρνανία
Πρόταση ανάδειξης των προϊόντων Τριχωνίδας
Επιπτώσεις φράγματος Κρεμαστών
Τά Άλογα του Πεταλά
Ο Άγγελος Δεληβοριάς βαθμολογεί το Αγρίνιο
Πανεπιστήμιο Αγρινίου και Μέση εκπαίδευση
Η αγροτική βιολογική παραγωγή στη Ρούμελη
Ο Δεκέμβριος του 2008 στο Αγρίνιο Το Αρχοντικό Σωχωρίτη Για ένα σύγχρονο Πολυχρηστικό και Διαχρονικό Μουσειακό Χώρο στο Αγρίνιο Οι αρχαιότητες της Αιτωλοακαρνανίας Οι σπάνιες αγελάδες της Αιτωλοακαρνανίας Εκτροπή Αχελώου. Θέσεις και αντιθέσεις Το Οδύσσειο θέατρο της Ποταμούλας Μαθητικό καθηκοντολόγιο στο Γυμνάσιο Αρρένων Αγρινίου Αγωνία για το μέλλον της επαρχίας Ξηρομέρου Πανεπιστημιακές σχολές Αγρινίου Χαλκούνια το Πάσχα στο Αγρίνιο Η Ιονία οδός Το πλατυγιάλι Ο παλαιός Άγιος Χριστόφορος πνίγεται Οι Τσιγγάνοι του Αγρινίου Χαλκούνια στην Παραβόλα Εφετείο στο Αγρίνιο Οι απόψεις του υποψηφίου δημάρχου Παύλου Μοσχολιού.. Οι απόψεις του υποψηφίου δημάρχου Ν. Ρούσση.... Οι απόψεις του υποψηφίου δημάρχου Β. Νικάκη.. Οι απόψεις του υποψηφίου δημάρχου Νικολόπουλου... Οι απόψεις του υποψηφίου δημάρχου Σωκ. Ζαραβίνα... Η κτηνοτροφία και η τυροκομία στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας Συνέντευξη τύπου των Νομαρχών Αιτωλοακαρνανίας Πρέβεζας και Λευκάδος για το οδικό δίκτυο O δυτικός σιδηροδρομικός άξονας Η νέα διοικητική μεταρρύθμιση και η Αιτωλοακαρνανία Τα ρινοδέλφινα του Αμβρακικού Ιστορικό και Αρχαιολογικό περίγραμμα του νομού Αιτωλοακαρνανίας
Η νέα διοικητική μεταρρύθμιση και η Αιτωλοακαρνανία Η καλλιέργεια του φυτού Στέβια, ένα βιβλίο του Παύλου Καπόγλου Ο δυτικός άξονας και η Αιτωλοακαρνανία
Επιμελητήριο: Όχι στη περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος
Οι Ελληνόβλαχοι, οι Αρμάνοι, οι Ριμένοι και οι Καραγκούνιδες της Ακαρνανίας